Bez kvalitních pneumatik se neobejdou ani stavební stroje

Zima je nadobro u konce a pneuservisy mají napilno. Většina řidičů správně předpokládá, že výměna zimních gum za letní není jen chytrým marketingovým tahem, ale povinností, která má své opodstatnění. Samozřejmě se však najdou i ti, kteří nepřezouvají a jezdí na zimním dezénu po celý rok. Z hlediska platné legislativy musí řidiči přezouvat z letních pneumatik na zimní v době od 1. listopadu do 31. března. Respektive v případě, že se na silnicích vytvoří vrstva sněhu, námrazy či ledu. Případně když jsou povětrnostní podmínky natolik předvídatelné, že lze předpokládat, že se během jízdy zmíněné jevy vytvoří. Vlastnosti směsi, ze kterých se letní a zimní pneumatiky vyrábí, odpovídají rozdílným teplotním podmínkám. Chování vozidla s nevhodně zvolenými pneumatikami bývá úplně jiné a nebezpečné. Nejde však pouze o přezouvání v rámci jednotlivých ročních období. Provozovatel vozidla by měl vyhodnotit stav dezénu a přezout vždy, když vzorek nebude odpovídat normě. Což se samozřejmě týká také stavebních strojů. Co se týče zmíněné stavební techniky, pro daný segment jsou určeny speciální gumy pro využití ve specifickém provozu. Bez ohledu na to, zda jde o pneu pro VZV, traktobagry, mobilní jeřáby apod., by se neměla kvalita pneumatik podceňovat. Pneumatiky pro stavební stroje jsou k mání v různých velikostech. Pro stroje značek Caterpillar, New Holland, JCB, Komatsu apod. je určena nabídka pneumatik 16,9 – 28. Pokud si s výběrem pneumatik pro stavební stroje nevíte rady, zeptejte se odborníků z cematshop.sk. Specialisté z cemat.sk vám zase ochotně poradí se souvisejícím sortimentem – nabízí unikátní otočná kolečka spoustu dalších věcí, mezi kterými nechybí ani bezpečné pracovní plošiny.

Publikováno: 29. 03. 2018

Kategorie: Pneumatiky

Autor: Hanka Sobotková