Auta Doplňky, výbava a náhradní díly

Repase řízení Škoda: Co byste o ní měli vědět?

Když se rozbije řízení, znamená to, že se z věrného společníka stává nepojízdný kolos, což není dvakrát příjemné. První otázka, která vystresovanému majiteli daného vozidla prolétne hlavou, přirozeně souvisí s cenou. Na kolik mě oprava řízení vyjde – a nabízí se nějaká možnost, jak ušetřit? Možností, jak se s porouchaným řízením vypořádat, je více.

Chcete-li rozbité řízení vyřešit okamžitě, musíte se poohlédnou po repasovaném, které je skladem. K dostání je mnohdy k dostání za nesmyslnou cenu, ale nabízí se i další řešení v podobě zakázkové repase, jejíž vyřízení trvá jen o několik dní déle. Pro zakázkovou repasi se zákazníci obvykle rozhodují ve dvou případech: když skladovky nejsou dostupné, nebo trvají na „svém“ řízení.

Vraťme se však ke skladovým zásobám. Ačkoliv existují pouze jedny, prodávají se za dvoje ceny. Typickým příkladem je hojně poptávané repasované řízení Octavia 1, které se do autoservisů dostává bezmála za 20 tis. Korun. Přitom ho lze v repas dílnách sehnat za třetinovou cenu. Obecně lze říct, že si připlatí ten, kdo spěchá.

Co si pod pojmem repase řízení představit?

Spousta lidí má o repasi řízen mylné představy. Co se týče běžné repase, zahrnuje pracování všech dílů, které podléhají opotřebení. To samé probíhá i v rámci zakázkové repase, která trvá jen o pár dní déle. Nedílnou součástí procesu je opracování hřebene, ale také meření a kontrola všech očištěných součástek. Pokud je během procesu zjištěna závažná závada (např. prasklé nebo zdeformované tělo, zkorodovaný hřeben…), je nutné vadný díl vyměnit a celý proces se tím prodražuje. Pro profi dílnu však není problém velkou část vad „zachránit“, a ušetřit tím zákazníkovi nemalou částku.