Recenze

Seat Ibiza

Navýsost dynamicky pojatý design hraje určitě ve prospěch tohoto nového modelu značky Seat. Oproti předchozím modelům jsou k dispozici přední lampy (včetně LED diod pro denní svícení) a nový nárazník i s mlhovkami. Velkou slabinou modelu Ibiza jsou ale méně pohodlné sedačky, kterým budete zazlívat jejich zrod hlavně při delších cestách. Plusem je intuitivní přístrojová deska, která má navíc příjemný design.

Dalším milým bonusem pro milovníky špičkového designu je elegantní podvozek, vhod přijde leckterému řidiči i pětistupňový manuál, který ale může trochu omezovat při jízdě po dálnici.

Maximální rychlost tohoto modelu SEAT Ibiza je 177 kilometrů v hodině, z nuly na sto zrychlí za solidních 12,4 sekundy. Průměrná je pak i pohotovostní hmotnost, která dosahuje 1130 kilogramů. Pokud chcete Ibizu používat jako rodinný vůz, klidně můžete. Vřelým doporučením je totiž úložný prostor, jehož objem dosahuje neuvěřitelných 430 litrů. Spotřeba paliva je pak také ještě relativně v normě – průměrně šest litrů na sto najetých kilometrů (ve městě 8 litrů, mimo město lehce pod pět litrů). I když, co si budeme namlouvat, v tomto směru existují i lepší typy automobilů. Nemusíte se bát ani toho, že nevystačíte s palivovou nádrží, ta je totiž koncipována podobně jako u řady dalších modelů na slušných 45 litrů paliva.

Další zřetelnou nevýhodou Seatu Ibiza je motor, lépe řečeno jeho hlučnost. V pásmu mezi třemi a šesti tisíci otáčkami za minutu začne dosti nepříjemně hučet.

Na Ibize oceníte i dostatek prostoru v interiéru, kde si budete přímo hovět v momentě, kdy překousnete ten nepříjemný problém s méně pohodlnými sedačkami. Určitě nejde o možná záměrně plánovanou kombinaci rodinného combi a sportovního auta, ale to je vlastně natolik nelogické spojení, že se o něj bude někdo jen těžko pokoušet. V autě se jen těžko pohodlně sveze pět lidí, v tom momentě je nad slunce jasné, že Ibiza prostě takové situace moc nezvládá a spokojila by se raději s méně početným osazenstvem.

Ibizu však musíme pochválit za neutrální chování během limitních situací a velmi jemný cit v elektrohydraulickém posilovači. Pokud jedete v Seatu Ibiza jen ve dvou lidech, jízdu si určitě maximálně užijete.

Zanechte komentář