Renault Fluence ZE - crash testy

Crash test tohoto produktu francouzského automobilismu nedopadl nejhůře, ale ani nejlépe. Sedan Renault Fluence ZE má totiž velmi slabou ochranu posádky při čelním nárazu, airbagy se totiž nenafouknou tak, jak by přesně měly. Neobvykle tvrdé kontury palubní desky pak slibují při havárii vážně poranit nohy členů posádky automobilu. Nedobré výsledky měla například zkouška bočního nárazu na sloup při rychlosti třiceti kilometrů v hodině, náraz totiž mířil hlavně na hrudník řidiče, jak asi taková situace může dopadnout v reálu? Pokud vezmeme v úvahu náraz zezadu, ochrana krční páteře cestujících je vlastně pouze průměrná a tím pádem nedostačující. Elektrické nebezpečí pro posádku nebylo naštěstí v interiéru vozidla žádné. Elektromobil Sedan Renault Fluence ZE, který byl uveden na trh v roce 2011, tak získal za ochranu posádky jen čtyři hvězdičky z celkových pěti. Je to samozřejmě lepší než nic, ale mohlo to být vyřešeno i jinak a kvalitněji. Co lze naopak vyzdvihnout je ochrana dětí, obvykle tedy sedících v zadní části vozidla. Maximální počet bodů v ochraně tříletého dítěte hovoří jistě za vše. Tento typ Renaultu patří ve směru péče o naše nejmenší mezi špičková auta, horší je to ale s ochranou chodců, protože kapota není právě ideálně konstruovaná a může sraženému chodci ještě přivodit dodatečné zranění. Podpora omezovače rychlosti, elektronická kontrola stability nebo signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů (každý někdy zapomene, že?) je ale na špičkové úrovni. Součástí standardní výbavy Renaultu Fluence ZE je i takzvaný Elektronický stabilizační program (ESP). Čtyřdvéřový sedan se nemá alespoň v tomto ohledu vůbec za co stydět. To, že je prvním zástupcem své značky s \"pouhými\" čtyřmi hvězdičkami v crash testu, mu ale už vůbec nic na světě neodpáře. Co do bezpečnosti je přitom Renault Fluence ZE vybaven docela solidně. Jeho bezpečnostní výbava totiž obsahuje tříbodové bezpečností pásy a předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, dále i boční a hlavové airbagy. Co vlastně ještě dodat. Crash test Renaultu Fluence ZE dopadl víceméně dost špatně a pro francouzskou automobilku je to alarmující výsledek. Své produkty bude muset do příště lépe testovat ještě před uvedením na trh.  

Publikováno: 11. 10. 2015

Kategorie: Recenze